Marknadskommunikation & Tunisien
Var på morgonmöte på Berghs om marknadskommunikation - vilket får fungera som kickstart för det nya året här på bloggen. Det var en intressant vinklad berättelse om 2010 utifrån perspektivet: Vem lyckades med sin berättelse? Hur vi i färden från reaktiv till proaktiv till interaktiv måste välja en berättelse och hålla fast vid den (konsekvens) men samtidigt hålla ett fönster öppet för flexibilitet. För oss som pluggar kom den förfärande betraktelsen att det idag är viktigare att lära av än att lära nytt - gamla regler är helt enkelt gamla. Och att för varje sak vi lägger till att komma ihåg att ta bort något gammalt.
Själv kom jag att reflektera över Tunisien - en riktig gammal kontrollstat med informatörer överallt och som under lång tid försökt styra invånarnas tillgång till Internet, strypt facebook mm, och som nu, när regimen faller, så är ett av verktygen Twitter. Om nu sociala medier kan fälla en diktatur, nog kan det påverka din försäljning :-)
Själv kom jag att reflektera över Tunisien - en riktig gammal kontrollstat med informatörer överallt och som under lång tid försökt styra invånarnas tillgång till Internet, strypt facebook mm, och som nu, när regimen faller, så är ett av verktygen Twitter. Om nu sociala medier kan fälla en diktatur, nog kan det påverka din försäljning :-)