Det uppenbara

Påverkan är nästan alltid omedveten - det är underligt hur omedvetet man inregistrerar reklam.
Nu slog det mig ivarjefall att Byggmax TV-reklam är ett bra exempel på storytelling som varumärkesbyggare
(Låt andra berätta varför du är bra :-)
Dags att börja tok-konsumera TV-reklam med mer medvetna ögon? Vilka fler exempel finns där?
Nr 2 är naturligtvis Ullared.
nr 3 är den amerikanska varianten med chefen som arbetar en vecka på fältet, vilket ju är en variant på den gamla idén om kungen som förklär sig och går ut bland folket
nr 4 är underklädesfirman Agent Provocateur - ägnat fler filmer åt att berätta historier om kvinnor som bejakar 
       sin sexualitet för sin eget höga nöjes skull (den senaste regisserat av Johan Renck)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0