Triangulering
Chris Andersson säger i "The long tail" att när hela världens varuutbud blir tillgängligt, minskar intresset för det som är lättast att komma åt, eftersom det som är lite svårt att komma åt gör dig personlig.
Micael Dahlén säger i Nextopia att i ett allt snabbare överflödssamhälle är det förväntan på det varan kan ge dig som är det åtråvärda, så att priset på en vara är högst just innan den släpps, och sjunker sedan stadigt.
Bokmässan rapporterar om bäst-säljerismen, att det är de stora titlarna som drar in den absoluta majoriteten av inkomsterna.
I denna triangel ligger någonstans ett STORT SVAR och lurar.
Blir vi mer lika eller mer individuella? Enkla svar med en tydlig grafisk illustration uppskattas!
Micael Dahlén säger i Nextopia att i ett allt snabbare överflödssamhälle är det förväntan på det varan kan ge dig som är det åtråvärda, så att priset på en vara är högst just innan den släpps, och sjunker sedan stadigt.
Bokmässan rapporterar om bäst-säljerismen, att det är de stora titlarna som drar in den absoluta majoriteten av inkomsterna.
I denna triangel ligger någonstans ett STORT SVAR och lurar.
Blir vi mer lika eller mer individuella? Enkla svar med en tydlig grafisk illustration uppskattas!
Kommentarer
Postat av: Sabrina
Vill du ha fler besökare? Vad sägs om tusentals fler? Var då med och tävla att bli dagens blogg här: http://sabrinas.webblogg.se/2010/september/tavling.html#comment
Kram!
Trackback